Jólfésültség

Két nap híján egy éve nem írtam egyetlen blogbejegyzést sem. Ennek legfőbb oka, hogy egy nagyszabású kiállításra készültem a hajhoz fűződő viszonyaink, kiemelten pedig a fodrászipar történetéről. A kutatási és gyűjtési munka sokkal korábban elkezdődött, de tavaly tavaszra dőlt el a kiállítás végső körvonala és ütemterve. Ráébredtem, hogy közel 300 m2-t szándékozom meglehetősen sokrétű, izgalmas tartalommal és úgy kábé 100ezer karakternyi szöveggel megtölteni, erre pedig csak akkor leszek képes, ha átmeneti időre minden kreatív energiámat – ami eddig zabolázatlanul kanyargott sokféle hobbim között, a kerttől a furulyakvartettünkig, a festéstől a filmekig, az olvasástól a blogírásig – egyetlen mederbe terelem.

A kiállítás 2023. június 23-án a BTM Kiscelli Múzeum sziklapincéjében nyílt meg “A jólfésültség története – Fodrászipari forradalom Budapesten” címmel és 2023. október végéig látható. itt a linkje: http://www.kiscellimuzeum.hu/fodraszipari-forradalom-budapesten

Amíg a tárlat tart, továbbra is szüneteltetem az írást, de azok kedvéért, akik éppen a kiállítás kapcsán találtak az oldalamra, ajánlom pár korábbi bejegyzésemet arról, hogyan vezetett az utam a hajhoz, a hajvágáshoz, a fodrászat történetéhezhez, a blogíráshoz, és végső soron a kiállításhoz is, amely sok szálon kötődik magához a bloghoz. A történet több mint tíz éve kezdődött.

Előélet:

Felnövés-töredékek:

Családi állapot:

Tanoncból fodrász:

Szalonsztori:

Hajkritika:

Népművelő:

Lokálpatrióta:

… de lehet keresgélni szabadon is.

Hozzászólás