Londonban, hej / 1

Az utazásunk előtti éjszaka álmomban a Heathrow-n álltunk sorban az útlevélellenőrzéshez, amikor egy terrorista fegyvert rántva kikapta a lányomat és fenyegetőzött, ordított. Én pedig észrevétlenül levettem a zöldköves gyűrűmet, amellyel még nőnapra leptem meg magam, markomba rejtve a terrorista felé nyújtottam, és határozott, nyugodt hangon cserét ajánlottam. A terrorista megkérdezte, mi az? Talizmán – feleltem. Erre ő: Add ide! Erre én: Előbb a gyereket! Aztán odalökte nekem Minnát, én meg feldobtam a gyűrűt a magasba. Ahogy a terrorista érte nyúlt, a Scottland Yard kilőtte. Az álom nem válogat, egyaránt merít a kötelező olvasmányok, a mozi és az MTI híreinek világából, a valóság mégis sokkal összetettebb. Másnap este ugyanis a gigantikus méretű város gigantikus méretű repülőterének színes forgatagában nem hogy félelmet vagy idegenséget nem éreztünk, de olyan otthonossággal követtük a sárga jelzést a kijárat irányába, mintha az oviból jönnénk hazafelé, csak kerülővel és kicsit több csomaggal. Aztán megpillantottuk a várakozó Lilit, aki ugyanolyan szép volt, mint itthon, ám valami egészen új aura vette körül: felnőttség, fiatalság, felszabadultság, nagystílűség és általános jó közérzet keveréke. Nagy volt az ölelkezés és az elfogódás. Aztán izzig-vérig világpolgár nővérem is előbukkant. Piros Mini Cooper-ét, amelyhez a körömlakk épphogy csak megszáradt a kezén, fülig érő szájjal kerestük immár négyesben. Erősen alkonyodott, de észleltem, hogy itt két héttel előbb jár a tavasz. Húsz perc alatt Richmondban voltunk, ahol Dani várt minket. Lehuppantunk a kanapéra és kínait rendeltünk. A szobából látunk kétszintes tégla sorházakat, metrót, füvet, fákat és reggel-este állítólag egy róka is menetrendszerűen elmegy az ablak alatt. Innen folytatom.

Vélemény, hozzászólás?

