Megkerült az elrabolt fodrásznő

Nem lennék meglepve, ha néhány hét múlva kiderülne, hogy a Picasso-kép körüli kalamajka igazából gerillamarketing akció volt, amellyel a franciák a modern képzőművészet, a műtárgy-kereskedelem és a művészeti múzeumok ellentmondásos viszonyára kívánták felhívni a figyelmet, egyúttal felélénkítve az érdeklődést a Pompidou Központ (Párizs) tavaszi új kiállítása iránt. (Banális módon, egy postai küldeményből került elő a jó évtizede ellopott La coiffeuse/A fodrásznő (1911) című 2,5 millió dollár értékű olajfestmény. Bővebben itt: http://www.origo.hu/kultura/20150227-megtalaltak-az-ellopott-picassot.html)
A megtalált kép kétségkívül kíváncsivá tett: mit látott Picasso a fodrásznőben és hogyan ábrázolta? picasso la coiffeuse1911

A festmény az analitikus kubizmus évében készült, a jellegzetes barnás tónus, a széttördelt formák és egymásra tolt síkok miatt nehéz felfogni, mit is látunk tulajdonképpen, ráadásul a híradásokban közölt fotók sem elég jó minőségűek. Így csak feltételezni tudom, hogy a mindent megkettőző tükör, a fodrászatban használt, változatos geometriájú eszközök és a levágott haj személytelensége indíthatta be a mester fantáziáját.
Egy örmény internetes portál (http://www.armradio.am/en/2015/02/27/stolen-picasso-painting-found-in-new-york/) talán nem akart ekkora fejtörést okozni olvasóinak és a festő egy korábbi realisztikus zsánerképével (La coiffure /A frizura, 1906) illusztrálta beszámolóját.

picassolacoiffure1906

Vajon mit szólna ehhez Picasso?

portré picasso

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s